Erfaren och kreativ marknadskoordinator
Det här är en mångfacetterad roll som spänner över copywritingskills, formkänsla, reserachförmåga och en koordinators sinne för struktur. Du kommer att vara ansvarig för att skapa engagerande och effektivt innehåll som stärker våra kunders varumärken och kommunicerar deras budskap klart och kreativt.
Vem är du?
Vi söker en person som har tydliga ”people person-skills”. Som blir en tillgång till team och kunder genom nyfikenhet, lyhördhet och positiva vibes.
Du är en vass kommunikatör som obehindrat kan skapa engagerande och välformulerade texter anpassade för olika kanaler och forum.
Du är kreativ och självgående och har ett öga för det visuella.
Du är intresserad av trender och kan identifiera och nyttja dessa på lämpligt sätt.
Du har dokumenterad erfarenhet från att skapa copy och visuellt content för olika plattformar.
Du har vissa kunskaper i Creative Suite-programmen.
Huvuduppgifter:
Operativ projektkoordinering
Du hoppar dessutom in och planerar och övervakar vissa utvalda pågående projekt och/eller kunduppdrag på operativ nivå.
Koordinerar mellan olika teammedlemmar och säkerställer ett smidigt arbetsflöde.
Hanterar kundrelationer och leverantörskontakter under projektets gång.
Copywriting
Med van penna och glädje till skrivande skapa texter för en rad olika plattformar och medier inklusive digitala kampanjer, trycksaker, webbinnehåll och sociala medier.
Utveckla kreativa koncept och berättelser som engagerar målgrupper och förstärker kundens budskap.
Redigera och korrekturläsa text för att säkerställa högsta kvalitet och relevans.
Research
Du gillar och har fallenhet för att genomföra viss reserach och analysera trender för att stödja strategiutveckling och innehållsskapande rörande våra uppdrag.
Med syfte att sammanfatta insikter som underbygger kampanjstrategier och kreativa riktningar.
Hålla dig uppdaterad med branschtrender och konkurrentanalyser.
Vi erbjuder möjlighet att arbeta i en dynamisk och kreativ miljö och chansen att arbeta med spännande och varierande projekt. Rollen är perfekt för dig som brinner för att kombinera kreativt skapande med organisatoriska färdigheter och vill vara i hjärtat av projekt inom kommunikation och marknadsföring.
Tjänsten är baserad på vårt kontor i centrala Stockholm. Skicka din ansökan senast 10 juni, varmt välkommen! Om du har frågor kan du också klicka här och kasta iväg ett mail. 👇🏼
Related Posts
12 september, 2022
Dold sjukdom får synlighet med ny profil och webb
21 december, 2020
Ladda ner! Kreativ sista minuten-klapp till 60-plussare
Millenials och Generation z har vart på…
5 maj, 2020
Så fick Corona oss att bli mer down to earth i kommunikationen
Corona-pandemin har förändrat allting…
30 mars, 2020
CORONA: Så skapar du en tillfällig kommunikationsstrategi
Kommunicera under coronakrisen, visst!…
30 mars, 2020
CORONA: Ställ om kommunikationen med 5 grundläggande steg
Kommunikation är en av de viktigaste…
20 mars, 2020
BRANDSTANDING – ett högaktuellt kommunikationsfenomen. Vår kommunikatör Oscar förklarar
Brandstanding. Ett fenomen som…
19 februari, 2020
NYTT UPPDRAG. Pensionskapital för investeringar i infrastruktur
Nytt samarbete med Polhem Infra,…
18 februari, 2020
FEM HÅLLBARA TRENDER. Vår stylist sammanfattar Formex
Vår designer och stylist Jenny…
4 november, 2019
LYCKAD ANNONSERING I SOCIALA KANALER? Vår Content Manager guidar
Annonsering i sociala medier har vuxit…
11 september, 2019
ÅRSREDOVISNING? Vår VD summerar årets trender och potentialer:
Är det dags att planera och producera…
28 augusti, 2019
NOMINERADE TILL PUBLISHINGPRISET
24 maj, 2019
NY VARUMÄRKESSTRATEGI FÖR APOTEKSGRUPPEN. VI SUMMERAR:
Reflektioner att tänka på när du står…
24 april, 2019
3 TIPS FRÅN VÅR AD: ATT BYGGA LOJALITET GENOM SOCIALA KANALER
Värdet av lojala kunder är oslagbart –…
15 maj, 2018
Tomorro’, Sveriges representant i byrånätverket CommWorld
Tomorro’ har valts vi in i det…
13 maj, 2016
TOMORRO’ BAKOM 1:A-PRISET I ÅRETS FÖRETAGSSAMARBETE
Hurra! I slutet av april kammade vår…