Copy med planner-egenskaper
Har du vad som krävs för att skriva superbra texter och samtidigt knåpa ihop smarta strategier? Toppen! Vi på vår lagom stora och peppade byrå i hjärtat av Stockholm söker nämligen en person som du – någon som kan jonglera både ord och planer utan att tappa bollen.
Du har har people person-skills och är inte rädd att hoppa in och kunna leda vissa projekt om det behövs. Du har minst 3 år arbetslivserfarenhet i reklambranschen.
Vem är du?
Din roll här kommer att vara allt annat än typisk. Du kommer att få friheten att experimentera och utforska nya sätt att kommunicera, allt medan du håller tungan rätt i mun när det gäller strategi.
Du är kreativ och självgående.
Du är intresserad av trender och kan identifiera och nyttja dessa på lämpligt sätt.
Du har dokumenterad erfarenhet från att skapa copy och kreativa lösningar för olika plattformar.
Du har gärna vissa kunskaper i Creative Suite-programmen.
Huvuduppgifter:
Copywriting
Med van penna och glädje till skrivande skapa texter för en rad olika plattformar och medier inklusive digitala kampanjer, trycksaker, webbinnehåll och sociala medier.
Utveckla kreativa koncept och berättelser som engagerar målgrupper och förstärker kundens budskap.
Redigera och korrekturläsa text för att säkerställa högsta kvalitet och relevans.
Research
Du gillar och har fallenhet för att genomföra viss reserach och analysera trender för att stödja strategiutveckling och innehållsskapande rörande våra uppdrag.
Hålla dig uppdaterad med branschtrender och konkurrentanalyser.
Strategiskt synsätt
Du sätter ihop idépresentationer och tycker om att tillsammans med teamet pitcha idéer till kund. Du utmanar gärna med kreativa lösningar som inte bara bemöter briefen utan som också fångar upp potentialer och positionerar för framtiden.
Vi erbjuder möjlighet att arbeta i en dynamisk och kreativ miljö och chansen att arbeta med spännande och varierande projekt.
Tjänsten är baserad på vårt kontor i centrala Stockholm. Skriv gärna personligt brev och CV på svenska och motivera varför du skulle passa hos oss. Skicka din ansökan senast 17 juni. Varmt välkommen! Om du har frågor kan du också klicka här och kasta iväg ett mail. 👇🏼
Related Posts
12 september, 2022
Dold sjukdom får synlighet med ny profil och webb
21 december, 2020
Ladda ner! Kreativ sista minuten-klapp till 60-plussare
Millenials och Generation z har vart på…
5 maj, 2020
Så fick Corona oss att bli mer down to earth i kommunikationen
Corona-pandemin har förändrat allting…
30 mars, 2020
CORONA: Så skapar du en tillfällig kommunikationsstrategi
Kommunicera under coronakrisen, visst!…
30 mars, 2020
CORONA: Ställ om kommunikationen med 5 grundläggande steg
Kommunikation är en av de viktigaste…
20 mars, 2020
BRANDSTANDING – ett högaktuellt kommunikationsfenomen. Vår kommunikatör Oscar förklarar
Brandstanding. Ett fenomen som…
19 februari, 2020
NYTT UPPDRAG. Pensionskapital för investeringar i infrastruktur
Nytt samarbete med Polhem Infra,…
18 februari, 2020
FEM HÅLLBARA TRENDER. Vår stylist sammanfattar Formex
Vår designer och stylist Jenny…
4 november, 2019
LYCKAD ANNONSERING I SOCIALA KANALER? Vår Content Manager guidar
Annonsering i sociala medier har vuxit…
11 september, 2019
ÅRSREDOVISNING? Vår VD summerar årets trender och potentialer:
Är det dags att planera och producera…
28 augusti, 2019
NOMINERADE TILL PUBLISHINGPRISET
24 maj, 2019
NY VARUMÄRKESSTRATEGI FÖR APOTEKSGRUPPEN. VI SUMMERAR:
Reflektioner att tänka på när du står…
24 april, 2019
3 TIPS FRÅN VÅR AD: ATT BYGGA LOJALITET GENOM SOCIALA KANALER
Värdet av lojala kunder är oslagbart –…
15 maj, 2018
Tomorro’, Sveriges representant i byrånätverket CommWorld
Tomorro’ har valts vi in i det…
13 maj, 2016
TOMORRO’ BAKOM 1:A-PRISET I ÅRETS FÖRETAGSSAMARBETE
Hurra! I slutet av april kammade vår…