Tomorro’ bakom Utbildningsradions jubileumsfilmer
Utbildningsradion, UR satsar på varumärkesbyggande filmer i samband med att de summerar 40 år som lärande kanal. Bakom filmerna står tomorro’. Vi presenterade tre olika strategiska vägval och koncept. Utifrån dem har URs helhetsuppdrag ramats in i något de allra flesta kan känna igen sig i. – När barn ställer för svåra frågor till vuxna. Nu rullar filmerna ut på bio, tv, online, radio, print och i sociala medier.
I våras gick UR ut i direkthandling av byrå med uppdraget att synliggöra Utbildningsradions verksamhet och värde och förmedla URs relevans för alla, vuxna som barn. Syftet är att stärka avsändaren för allmänheten med en känslomässig koppling till URs utbud.
Marknadsundersökningar visar att väldigt många tycker att UR är bra för samhället men vi ser att fler behöver stärka sin personliga relation till UR. Med hjälp av tomorro’s filmer vill vi visa på vilket sätt UR är relevant i människors vardag, och att UR ger upplevelser som förändrar
Åsa Lundell, kommunikationschef på UR
Related Posts
23 september, 2024
Vi rekryterar Content Manager med fokus på filmproduktion
Styr över filmning, redigering,…
12 september, 2022
Dold sjukdom får synlighet med ny profil och webb
21 december, 2020
Ladda ner! Kreativ sista minuten-klapp till 60-plussare
Millenials och Generation z har vart på…
5 maj, 2020
Så fick Corona oss att bli mer down to earth i kommunikationen
Corona-pandemin har förändrat allting…
30 mars, 2020
CORONA: Så skapar du en tillfällig kommunikationsstrategi
Kommunicera under coronakrisen, visst!…
30 mars, 2020
CORONA: Ställ om kommunikationen med 5 grundläggande steg
Kommunikation är en av de viktigaste…
20 mars, 2020
BRANDSTANDING – ett högaktuellt kommunikationsfenomen. Vår kommunikatör Oscar förklarar
Brandstanding. Ett fenomen som…
19 februari, 2020
NYTT UPPDRAG. Pensionskapital för investeringar i infrastruktur
Nytt samarbete med Polhem Infra,…
18 februari, 2020
FEM HÅLLBARA TRENDER. Vår stylist sammanfattar Formex
Vår designer och stylist Jenny…
4 november, 2019
LYCKAD ANNONSERING I SOCIALA KANALER? Vår Content Manager guidar
Annonsering i sociala medier har vuxit…
11 september, 2019
ÅRSREDOVISNING? Vår VD summerar årets trender och potentialer:
Är det dags att planera och producera…
28 augusti, 2019
NOMINERADE TILL PUBLISHINGPRISET
24 maj, 2019
NY VARUMÄRKESSTRATEGI FÖR APOTEKSGRUPPEN. VI SUMMERAR:
Reflektioner att tänka på när du står…
24 april, 2019
3 TIPS FRÅN VÅR AD: ATT BYGGA LOJALITET GENOM SOCIALA KANALER
Värdet av lojala kunder är oslagbart –…
15 maj, 2018
Tomorro’, Sveriges representant i byrånätverket CommWorld
Tomorro’ har valts vi in i det…
13 maj, 2016
TOMORRO’ BAKOM 1:A-PRISET I ÅRETS FÖRETAGSSAMARBETE
Hurra! I slutet av april kammade vår…