Årets Bokmässa i Göteborg är #menssäkrad! Kampanjen Menssäkrad har sin officiella start på Bokmässan och drivs genom ideellt engagemang av My Period is Awesome. Tomorro’ har klivit in Pro Bono för att skapa kommunikationen.
Varannan person i Sverige har ibland mens. Trots det är mensskydd inte ett lika självklart inslag på toaletter som toalettpapper. Menssäkrad är initiativet som utmanar menssäkerheten på arbetsplatser, skolor och i offentliga rum. Genom att tillsammans normalisera in mensskyddet i toalettmiljön, och informera om hur en menssäker toalett ser ut, krossar vi tabun tillsammans. Tomorro’ har arbetat fram koncept, grafisk profil, copy, förpackning, eventmaterial samt digital och tryckt kommunikation.
”När vi hörde talas om projektet tände vi till direkt! Vi såg en kaxig satsning med en modig ideell organisation bakom. Det här var en resa vi absolut ville vara med på!”
Säger Helena von Matérn, Creative Director på tomorro’
Kampanjen utmanar menssäkerheten på arbetsplatser, skolor och i offentliga rum. Och kommunikationen bygger på att uttrycka att mens inte ska vara något hinder och öppna ögonen för problematiken genom att jämföra med andra situationer där det självklart finns skydd.
Om du skär dig finns det plåster. När det brinner finns det brandsläckare. Får du mens finns det just ja, ingenting.
På mässan kommer alla toaletter menssäkras och organisationen bakom kan du möta i en uppseendeväckande och interaktiv monter. Läs mer om initiativet #menssäkrad på www.mensakrad.se
Related Posts
23 september, 2024
Vi rekryterar Content Manager med fokus på filmproduktion
Styr över filmning, redigering,…
12 september, 2022
Dold sjukdom får synlighet med ny profil och webb
21 december, 2020
Ladda ner! Kreativ sista minuten-klapp till 60-plussare
Millenials och Generation z har vart på…
5 maj, 2020
Så fick Corona oss att bli mer down to earth i kommunikationen
Corona-pandemin har förändrat allting…
30 mars, 2020
CORONA: Så skapar du en tillfällig kommunikationsstrategi
Kommunicera under coronakrisen, visst!…
30 mars, 2020
CORONA: Ställ om kommunikationen med 5 grundläggande steg
Kommunikation är en av de viktigaste…
20 mars, 2020
BRANDSTANDING – ett högaktuellt kommunikationsfenomen. Vår kommunikatör Oscar förklarar
Brandstanding. Ett fenomen som…
19 februari, 2020
NYTT UPPDRAG. Pensionskapital för investeringar i infrastruktur
Nytt samarbete med Polhem Infra,…
18 februari, 2020
FEM HÅLLBARA TRENDER. Vår stylist sammanfattar Formex
Vår designer och stylist Jenny…
4 november, 2019
LYCKAD ANNONSERING I SOCIALA KANALER? Vår Content Manager guidar
Annonsering i sociala medier har vuxit…
11 september, 2019
ÅRSREDOVISNING? Vår VD summerar årets trender och potentialer:
Är det dags att planera och producera…
28 augusti, 2019
NOMINERADE TILL PUBLISHINGPRISET
24 maj, 2019
NY VARUMÄRKESSTRATEGI FÖR APOTEKSGRUPPEN. VI SUMMERAR:
Reflektioner att tänka på när du står…
24 april, 2019
3 TIPS FRÅN VÅR AD: ATT BYGGA LOJALITET GENOM SOCIALA KANALER
Värdet av lojala kunder är oslagbart –…
15 maj, 2018
Tomorro’, Sveriges representant i byrånätverket CommWorld
Tomorro’ har valts vi in i det…
13 maj, 2016
TOMORRO’ BAKOM 1:A-PRISET I ÅRETS FÖRETAGSSAMARBETE
Hurra! I slutet av april kammade vår…