Dold sjukdom får synlighet med ny profil och webb
En halv miljon svenskar har en sköldkörtelsjukdom. Få känner till sjukdomen och många saknar stöd för att leva ett friskare liv. Med ny profil och webb vill Sköldkörtelförbundet hjälpa fler.
Bakom profillyftet står kommunikationsbyrån tomorro’ som utvecklat webb och grafisk identitet. Valet av byrå gjordes genom en upphandling och tomorro’s metodik att väva in förbundet genom hela arbetsprocessen var en av anledningarna till att de vann förtroendet.
”Sköldkörtelförbundets vilja att dela med sig av kunskap och ge oss förståelse för sjukdomsproblematiken var en nyckel för hela projektet”
säger Johanna Svensson, projektledare på tomorro’.
På den nya hemsidan kommer det dessutom att finnas generöst med forskningsbaserad kunskap för både vårdtagare och vårdgivare. Sidan kommer under hösten utvecklas ytterligare i samarbete med vårdgivare och profession. Webb och profil har ett mer samtida uttryck och är mer lättillgänglig för sköldkörteldrabbade som ofta har nedsatt kognitiv förmåga.
”Vår uppdaterade webb, i kombination med den nya profilen, är en perfekt spegling av vår nya varumärkesstrategi. En plattform för att hitta aktuell kunskap och tillförlitlig forskning i ett modernt uttryck.”
säger Anna-Maria Watz på Sköldkörtelförbundet.
Arbetsgrupp tomorro’
Johanna Svensson, projektledare
Helena von Matérn, CD och kommunikationsstrateg
Adina Henrikson, operativ projektledare
Nina Randone, AD
Elin Hermansson, communication designer
Alexander Axelsson, illustratör
Oscar Lindén, kommunikatör och planner
Arbetsgrupp Sköldkörtelförbundet
Anna-Maria Watz, projektledare / förbundsstyrelsen
Anna Bergkvist, förbundsordförande
Anna Cederwall Uhnbom, kommunikatör & webbdesigner
Anna Mårtensson, insiktsanalytiker & kundreseexpert
Katarina Nydahl, medlemskommunikation & medicinskt sakkunnig
För mer information och kontakt
Johanna Svensson
VD och projektledare
Hökens gata 2 116 46 Stockholm
08 599 099 94
tomorro.se
[email protected]
Om Sköldkörtelförbundet
Sköldkörtelförbundet arbetar för bästa möjliga hälsa hos en halv miljon sköldkörtelpatienter och rätt till en individanpassad vård. Sköldkörtelförbundet är en ideell organisation för personer med sköldkörtelsjukdom, anhöriga, andra närstående samt de som vill stödja förbundets mål och syfte. www.skoldkortelforbundet.se
Om tomorro’
Tomorro’ är en kommunikationsbyrå med en affärsmodell som bygger på att jobba gränslöst mellan reklam, pr, innehåll och media. Med expertis inom retail och kommersiella upplevelser i ryggen skapas lönsam kommunikation till företag och organisationer sedan 2010. Nuvarande kunder är bland annat Apoteksgruppen, Skanska, Stockholms hamnar, ett antal svenska regioner och WaterAid. Samt ett antal handelsplatser i Stockholmsområdet. Byrån har tilldelats guld i Svenska designpriset samt Publishingpriset och vunnit silver i Årets byrå. Kommunikationsbyrån ägs och drivs av Pamela Nyman, Helena von Matérn och Johanna Svensson.
Related Posts
23 september, 2024
Vi rekryterar Content Manager med fokus på filmproduktion
Styr över filmning, redigering,…
21 december, 2020
Ladda ner! Kreativ sista minuten-klapp till 60-plussare
Millenials och Generation z har vart på…
5 maj, 2020
Så fick Corona oss att bli mer down to earth i kommunikationen
Corona-pandemin har förändrat allting…
30 mars, 2020
CORONA: Så skapar du en tillfällig kommunikationsstrategi
Kommunicera under coronakrisen, visst!…
30 mars, 2020
CORONA: Ställ om kommunikationen med 5 grundläggande steg
Kommunikation är en av de viktigaste…
20 mars, 2020
BRANDSTANDING – ett högaktuellt kommunikationsfenomen. Vår kommunikatör Oscar förklarar
Brandstanding. Ett fenomen som…
19 februari, 2020
NYTT UPPDRAG. Pensionskapital för investeringar i infrastruktur
Nytt samarbete med Polhem Infra,…
18 februari, 2020
FEM HÅLLBARA TRENDER. Vår stylist sammanfattar Formex
Vår designer och stylist Jenny…
4 november, 2019
LYCKAD ANNONSERING I SOCIALA KANALER? Vår Content Manager guidar
Annonsering i sociala medier har vuxit…
11 september, 2019
ÅRSREDOVISNING? Vår VD summerar årets trender och potentialer:
Är det dags att planera och producera…
28 augusti, 2019
NOMINERADE TILL PUBLISHINGPRISET
24 maj, 2019
NY VARUMÄRKESSTRATEGI FÖR APOTEKSGRUPPEN. VI SUMMERAR:
Reflektioner att tänka på när du står…
24 april, 2019
3 TIPS FRÅN VÅR AD: ATT BYGGA LOJALITET GENOM SOCIALA KANALER
Värdet av lojala kunder är oslagbart –…
15 maj, 2018
Tomorro’, Sveriges representant i byrånätverket CommWorld
Tomorro’ har valts vi in i det…
13 maj, 2016
TOMORRO’ BAKOM 1:A-PRISET I ÅRETS FÖRETAGSSAMARBETE
Hurra! I slutet av april kammade vår…