Globalt forum på slottet väljer tomorro’
Tomorro’ välkomnar organisationen Global Child Forum som uppdragsgivare. En organisation grundad av den svenska Kungafamiljen som fokuserar på hur näringslivet kan driva och ta ansvar för barns rättigheter i världen.
Uppdragsgivaren gick ut i byråpitch inför 2018 års forum där ledare inom opinion, näringsliv och politik möts för att fokusera på barns rättigheter. Uppdraget omfattade film-produktion både inför evenemanget samt reportage, intervjuer och filmproduktioner på plats under själva forumet.
Tomorro’ stod för den vinnande idén som bygger på att tydliggöra dialogen mellan barn och företagsledare vilket resulterade i filmen Side by Side. En idé som även löpte som en röd tråd genom hela evenemanget. Ambitionen var att att förvalta organisationens betoning på att bjuda in barnens röster till dagordningen.
The Tomorro’ team worked with Global Child Forum on a range of film productions around the Stockholm Forum at the Royal Palace, helping us showcase our work in advancing children’s rights in business. We chose to work with Tomorro’ due to their creativity, commitment to quality and collaborative spirit. They also exhibited an understanding for our work and our needs, resulting in a film that delivered on our key messages while capturing the attention of our stakeholders.
Global Child Forum är ett av världsledande forum för dialog om barns rättigheter med fokus på företagens roll. Organisationen är grundad av det svenska kungahuset och har som syfte att sammanföra opinionsledare från näringsliv, stat, akademi och civilsamhälle för att stimulera åtgärder för barns rättigheter, med ett särskilt fokus på näringslivets förmåga att kunna leda denna förändring.
Sedan organisationens början har sammanlagt nio forum anordnats i Stockholm, Mellanöstern, Nordafrika, Södra Afrika, Sydostasien, Sydamerika och nu 2018 i Stockholm igen.
Related Posts
23 september, 2024
Vi rekryterar Content Manager med fokus på filmproduktion
Styr över filmning, redigering,…
12 september, 2022
Dold sjukdom får synlighet med ny profil och webb
21 december, 2020
Ladda ner! Kreativ sista minuten-klapp till 60-plussare
Millenials och Generation z har vart på…
5 maj, 2020
Så fick Corona oss att bli mer down to earth i kommunikationen
Corona-pandemin har förändrat allting…
30 mars, 2020
CORONA: Så skapar du en tillfällig kommunikationsstrategi
Kommunicera under coronakrisen, visst!…
30 mars, 2020
CORONA: Ställ om kommunikationen med 5 grundläggande steg
Kommunikation är en av de viktigaste…
20 mars, 2020
BRANDSTANDING – ett högaktuellt kommunikationsfenomen. Vår kommunikatör Oscar förklarar
Brandstanding. Ett fenomen som…
19 februari, 2020
NYTT UPPDRAG. Pensionskapital för investeringar i infrastruktur
Nytt samarbete med Polhem Infra,…
18 februari, 2020
FEM HÅLLBARA TRENDER. Vår stylist sammanfattar Formex
Vår designer och stylist Jenny…
4 november, 2019
LYCKAD ANNONSERING I SOCIALA KANALER? Vår Content Manager guidar
Annonsering i sociala medier har vuxit…
11 september, 2019
ÅRSREDOVISNING? Vår VD summerar årets trender och potentialer:
Är det dags att planera och producera…
28 augusti, 2019
NOMINERADE TILL PUBLISHINGPRISET
24 maj, 2019
NY VARUMÄRKESSTRATEGI FÖR APOTEKSGRUPPEN. VI SUMMERAR:
Reflektioner att tänka på när du står…
24 april, 2019
3 TIPS FRÅN VÅR AD: ATT BYGGA LOJALITET GENOM SOCIALA KANALER
Värdet av lojala kunder är oslagbart –…
15 maj, 2018
Tomorro’, Sveriges representant i byrånätverket CommWorld
Tomorro’ har valts vi in i det…
13 maj, 2016
TOMORRO’ BAKOM 1:A-PRISET I ÅRETS FÖRETAGSSAMARBETE
Hurra! I slutet av april kammade vår…