Kreativ sista minuten-klapp till 60-plussare. Ladda ner här!
Millenials och Generation z har vart på agendan under en lång tid nu. Men vi på Tomorro’ tycker att våra babyboomers och den förlorade generationen förtjänar all kärlek, omsorg och uppmärksamhet de kan få. Speciellt i tider som dessa.
För i år har en stor del av dessa också blivit ”riskgrupper”, i den pågående pandemin. Två generationer som inte växt upp med mobiler och paddor fastklistrade i handen. En del har hängt med i trenderna och utvecklat sin mobilkunskap, andra inte. Oavsett förkunskap, har de just i år fått slänga sig in i FaceTime-samtal med familj och vänner. Kanske handlat allt de kan på nätet eller beställt ett Covid-test på telefonen. Våra äldres användning av internet har ökat enormt, något som syns tydligt i Internetstiftelsens senaste rapport ”Svenskarna och internet” som återger svenskarnas internetanvändning för året som gått.
Men vad hände med de som inte hade möjligheten att lära sig? De som inte kunde hänga med? Och de är just dessa som denna julklapp riktar sig till.
Våran Communication Designer och Webbspecialist, Elin, har satt ihop en enkel mobilkurs till sin mormor och delar gärna med sig av denna julklapp som vill hjälpa en digital noob att bli ett mobilproffs. Det är en kurs som både skapar tillfälle för umgänge (digitalt, såklart!) med de äldre i sin närhet och aktuell kunskap, som får de äldre att hänga med — även i den digitala världen. En win-win-situation, helt enkelt!
Ladda ner ”Den enkla mobilkursen” här och gör livet lite enklare för någon du bryr dig om ❤️
Related Posts
23 september, 2024
Vi rekryterar Content Manager med fokus på filmproduktion
Styr över filmning, redigering,…
12 september, 2022
Dold sjukdom får synlighet med ny profil och webb
5 maj, 2020
Så fick Corona oss att bli mer down to earth i kommunikationen
Corona-pandemin har förändrat allting…
30 mars, 2020
CORONA: Så skapar du en tillfällig kommunikationsstrategi
Kommunicera under coronakrisen, visst!…
30 mars, 2020
CORONA: Ställ om kommunikationen med 5 grundläggande steg
Kommunikation är en av de viktigaste…
20 mars, 2020
BRANDSTANDING – ett högaktuellt kommunikationsfenomen. Vår kommunikatör Oscar förklarar
Brandstanding. Ett fenomen som…
19 februari, 2020
NYTT UPPDRAG. Pensionskapital för investeringar i infrastruktur
Nytt samarbete med Polhem Infra,…
18 februari, 2020
FEM HÅLLBARA TRENDER. Vår stylist sammanfattar Formex
Vår designer och stylist Jenny…
4 november, 2019
LYCKAD ANNONSERING I SOCIALA KANALER? Vår Content Manager guidar
Annonsering i sociala medier har vuxit…
11 september, 2019
ÅRSREDOVISNING? Vår VD summerar årets trender och potentialer:
Är det dags att planera och producera…
28 augusti, 2019
NOMINERADE TILL PUBLISHINGPRISET
24 maj, 2019
NY VARUMÄRKESSTRATEGI FÖR APOTEKSGRUPPEN. VI SUMMERAR:
Reflektioner att tänka på när du står…
24 april, 2019
3 TIPS FRÅN VÅR AD: ATT BYGGA LOJALITET GENOM SOCIALA KANALER
Värdet av lojala kunder är oslagbart –…
15 maj, 2018
Tomorro’, Sveriges representant i byrånätverket CommWorld
Tomorro’ har valts vi in i det…
13 maj, 2016
TOMORRO’ BAKOM 1:A-PRISET I ÅRETS FÖRETAGSSAMARBETE
Hurra! I slutet av april kammade vår…