Återigen glädje och guldyra när vi belönades med förstaplatsen i Publishingpriset 2019 i kategorin ”Film som marknadsför en tjänst” med kampanjen ”När frågorna utmanar behövs UR” för Utbildningsradion.
Att få bidra till att människor lär sig och utvecklas är viktigt. Att det dessutom var ett otroligt roligt uppdrag med en engagerad och modig kund gav oss guldkant redan innan priset.
Helena von Matérn, Creative Director.
När frågorna utmanar behövs UR.
UR är välkänt som varumärke, men få sammankopplar varumärket med det breda och uppdaterade utbud som kanalerna faktiskt innehåller idag. Vi satte sikte på att stärka UR mot allmänheten och skapa en känslomässig koppling genom hög igenkänningsfaktor.
Svenska publishingpriset.
Sedan år 1990 har Publishingpriset premierat lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. En årlig jurybedömd pristävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker.
Related Posts
23 september, 2024
Vi rekryterar Content Manager med fokus på filmproduktion
Styr över filmning, redigering,…
12 september, 2022
Dold sjukdom får synlighet med ny profil och webb
21 december, 2020
Ladda ner! Kreativ sista minuten-klapp till 60-plussare
Millenials och Generation z har vart på…
5 maj, 2020
Så fick Corona oss att bli mer down to earth i kommunikationen
Corona-pandemin har förändrat allting…
30 mars, 2020
CORONA: Så skapar du en tillfällig kommunikationsstrategi
Kommunicera under coronakrisen, visst!…
30 mars, 2020
CORONA: Ställ om kommunikationen med 5 grundläggande steg
Kommunikation är en av de viktigaste…
20 mars, 2020
BRANDSTANDING – ett högaktuellt kommunikationsfenomen. Vår kommunikatör Oscar förklarar
Brandstanding. Ett fenomen som…
19 februari, 2020
NYTT UPPDRAG. Pensionskapital för investeringar i infrastruktur
Nytt samarbete med Polhem Infra,…
18 februari, 2020
FEM HÅLLBARA TRENDER. Vår stylist sammanfattar Formex
Vår designer och stylist Jenny…
4 november, 2019
LYCKAD ANNONSERING I SOCIALA KANALER? Vår Content Manager guidar
Annonsering i sociala medier har vuxit…
11 september, 2019
ÅRSREDOVISNING? Vår VD summerar årets trender och potentialer:
Är det dags att planera och producera…
28 augusti, 2019
NOMINERADE TILL PUBLISHINGPRISET
24 maj, 2019
NY VARUMÄRKESSTRATEGI FÖR APOTEKSGRUPPEN. VI SUMMERAR:
Reflektioner att tänka på när du står…
24 april, 2019
3 TIPS FRÅN VÅR AD: ATT BYGGA LOJALITET GENOM SOCIALA KANALER
Värdet av lojala kunder är oslagbart –…
15 maj, 2018
Tomorro’, Sveriges representant i byrånätverket CommWorld
Tomorro’ har valts vi in i det…
13 maj, 2016
TOMORRO’ BAKOM 1:A-PRISET I ÅRETS FÖRETAGSSAMARBETE
Hurra! I slutet av april kammade vår…