UTMANING
Archus har ett unikt helhetserbjudande men det kommuniceras inte så tydligt som det krävs och de når inte ut /syns inte i den mängd de önskar. Målbilden är att ha en stark och konsekvent samlad bild mot omvärlden och vara top-ot-mind hos målgruppen i sitt unika segment. Med en ny identitet ville de tydliggöra att de förenade tre separata tjänsteområden till ett enat Archus.
LÖSNING
Symbol: Archus värdegrund bygger tre hörnstenar. Nytänkande, entreprenörskap och laganda. De består av en robust organisationen som bygger stabila och hållbara samhällen. Vi valde att använda triangelns form för att förkroppsliga Archus treenighet och den stabila grund. Tillika formen i bokstaven ”A”, Archus begynnelsebokstav. Vi adderade riktning och kreativitet i utformningen. Archus grafiska symbol tog form.
Färgskala: Färgskalan tar avstamp ur jordnära material som sten, trä och växter. Det matchar Archus värderingar om hållbarhet, helhet och inkludering.
Bildspråk: Det ska framgå att Archus jobbar med människor och människors livsmiljöer. Därför kombinerar vi projektbilder på byggnader med det mänskliga livet som Archus bygger för.