Stockholms Hamnars vision är att vara en hamn i rörelse. En långsiktig och gemensam målbild som implementerar Stockholms stads vision om en hållbart växande och dynamisk storstad. För att uppnå det skapar vi event, filmer, rapporter och hållbarhetsredovisningar.
Stockholms Hamnar har flera olika målgrupper. Från B2B där gods- och kryssningsrederier, fastigheter och företagspartners är tongivande. Det här referensuppdraget fokuserar på målgruppen medborgare och turister som använder kajerna som en destination för upplevelser, transport och rekreation. En växande målgrupp i takt med att befolkningen ökar i Stockholmsregionen.
Samtidigt ökar också miljöfrågornas betydelse. Kommunikationsstrategin bygger på att visa Stockholms Hamnars avancerade hållbarhetsarbete på ett lätt och lekfullt sätt. Vi låter målgruppen upptäcka om de t ex kan generera energi nog att tända lamporna i en hytt genom att trampa en roddbåt etc. Samtidigt som de lär sig mer om Stockholms Hamnars hållbarhetsarbete.
Vi skapade en upplevelseyta på Stadskajen i centrala Stockholm i augusti 2022. Vi arbetade fram:
Bärande idé / Monter och installationer på plats / Film / Profilkläder / Skyltar och hänvisning / Sociala kanaler.
Under evenemanget var det full fart på kajen. Uppdragsgivaren är mycket nöjd med närvaron och aktiviteten på plats.