Vi har mångårig erfarenhet av metoder, modeller och processer för strategisk och kreativ kommunikation. Så pass att vi utbildar på högskolan i ämnet. Med det i ryggen är vi gärna en resurs för marknadsavdelningar och inhousebyråer som vill bli starkare och mer kreativa i sina egna team. Vi genomför allt från workshops på några timmar till heldagsföreläsningar. Lyhört och skräddarsytt efter dina behov.

108

Kursdeltagare hittills

23

Modeller och verktyg i materialet

308

Postitlappar per dag

Väldigt få är en Picasso, men i en god atmosfär och med smarta verktyg kan alla vara kreativa stjärnskott

Helena von Matérn, Creative Director på tomorro’

Vi formar innehållet utifrån dina behov


Vi anpassar innehåll och upplägg efter hur mycket tid ni vill avsätta och efter det ni behöver fokusera på. Våra föreläsningar och workshops innehåller bland annat:

Idé- och konceptutveckling
Arbetsmetodik
Att skapa kreativa och effektiva processer från uppstart till resultat
Vad är vad i den kreativa processen
Samspelet mellan kreativ höjd och ekonomiskt ansvar
Skapa ditt kreativa mentala rum
Metoder för idé och konceptutveckling
Att ge projektet goda förutsättningar
Metoder och modeller att luta sig mot
Hur man skapar en worskhop
Verktyg för att selektera idéer
Arbetsmetodik och projektplanering
Överblick - A till Ö i produktionen
Kanaler, vad är vad i bruset?
Vem gör vad och när? Fördelning mellan olika dicipliner
Grunder i att skapa en enkät
Knep för att jobba smart
Samspel mellan varumärkesbyggande och säljande kommunikation
Riskanalys
Checklistor