Vi hjälper DOZ Apotek att etablera en unik position med ett modernt formspråk som når nya generationer och bryter branschens konventioner.
Vi väcker DOZ personlighet till liv med modiga färgval, lekfulla former och ett positivt tilltal. Allt nerkokat i en distinkt grafisk identitet.
Ur den grafiska profilen växer alla uttryck naturligt fram. Kampanjer, förpackningar och produkter - allt delar samma DNA.
Gör hälsa tillgängligt för fler – Doz Apotek tar ny position
I en bransch där alla aktörer ser likadana ut och kommunicerar på samma sätt vågade DOZ Apotek tänka annorlunda. Utmaningen var tydlig: hur gör vi hälsa mer inkluderande i en värld där samhällsnormer ofta begränsar och exkluderar?
Vår strategi byggde på insikten att bra hälsa betyder olika saker för olika människor. Genom att utveckla en distinkt visuell identitet och ett modernt tonläge skapade vi en kommunikation som bryter mot apoteksbranschens konventioner. Det handlade om att göra hälsa mer välkomnande, mindre präglat av “måsten” och mer fokuserat på individens egna behov.
Med strategiska medievalval och en särskiljande kommunikation har vi nått nya målgrupper som tidigare känt sig förbisedda av traditionell hälsokommunikation. DOZ Apotek har etablerat sig som ett modernt alternativ som välkomnar alla definitioner av hälsa.
Detta långsiktiga varumärkesarbete visar styrkan i att våga bryta mot branschnormer och istället utgå från människors verkliga behov och upplevelser av hälsa.
Från strategi till produktion
Kampanjer i butik och E-com
Brand Guide lines
Aktiveringar