Kamstrup, en global ledare inom innovativa mätarlösningar för el, värme, kylning och vatten, såg möjligheten att vara en nyckelaktör i omställningen till ett hållbart energisystem. Med insikten att intelligenta mätverktyg är avgörande för framtidens energiförsörjning, ville de engagera svenska elnätsföretags beslutsfattare.
Vår analys visade att dessa beslutsfattare önskade ett effektivare elnätsystem men saknade både klarhet och forum för diskussion. Kamstrups strategi var att bli en ”voice-of-reason” genom att främja djupare dialog med potentiella kunder.
Genom att introducera kommunikationskonceptet ”Mät en ny värld” och arrangera en inflytelserik paneldiskussion under Dagens Industris ”Energidagen” i Almedalen, skapade Kamstrup en plattform för diskussion och engagemang. Resultatet var en framstående närvaro och ökad relevans före, under och efter evenemanget genom strategisk PR och kommunikation.
Omfattande PR-genomslag
Mångfacetterat innehåll i sociala kanaler
Trafik till kampanjsida
Dialog mellan aktörer i branschen