Därför utbildar vi din inhouseavdelning. Behovet och användningsområdet av kommunikation har förändrats, men långt från minskat. Företag lever i en ”always-on-värld" där innehåll ska fyllas med rörligt, informativt och kommunikativt material i latterala kanaler 24-7. Det gör det både krångligt och dyrt att att lägga ut allt på en kommunikationsbyrå och fler företag har en inhouseavdelning. Genom att dela vår kunskap kan vi bidra till att ge ert företag ett kommunikativt försprång.

Vi har mångårig erfarenhet av metoder, modeller och processer för strategisk och kreativ kommunikation. Utifrån expertis från creative director, projektledare, art director, copy och produktionsledare har vi satt ihop en unik utbildning anpassat för inhousebyråer och marknadsavdelningar.


44

Kursdeltagare hittills

13

Modeller och verktyg i materialet

308

Postitlappar per dag

Väldigt få är en Picasso, men i en god atmosfär och med smarta verktyg kan alla vara kreativa stjärnskott

Helena von Matérn, Creative Director på tomorro’

Välj den kurs som passar dig


Vi anpassar kursernas upplägg efter hur mycket tid ni vill avsätta och vilket innehåll ni önskar fokusera på. Vi erbjuder en, två eller tre kursdagar, fördelat på heldag eller halvdag.

KONTAKTA OSS FÖR PRISFÖRSLAG

Kursdagarna berör bland annat detta

Idé- och konceptutveckling
Arbetsmetodik
Att skapa kreativa och effektiva processer från uppstart till resultat
Vad är vad i den kreativa processen
Samspelet mellan kreativ höjd och ekonomiskt ansvar
Skapa ditt kreativa mentala rum
Metoder för idé och konceptutveckling
Att ge projektet goda förutsättningar
Metoder och modeller att luta sig mot
Hur man skapar en worskhop
Verktyg för att selektera idéer
Arbetsmetodik och projektplanering
Överblick - A till Ö i produktionen
Kanaler, vad är vad i bruset?
Vem gör vad och när? Fördelning mellan olika dicipliner
Grunder i att skapa en enkät
Knep för att jobba smart
Samspel mellan varumärkesbyggande och säljande kommunikation
Riskanalys
Checklistor

Vi utbildar morgondagens kreatörer


Tomorro’s Creative Director har föreläst med en 15-poängs utbildning på Yrkeshögskolan Medieinstitutet i ämnet kreativa processer.