Tomorro’ bakom Utbildningsradions jubileumsfilmer


Utbildningsradion, UR satsar på varumärkesbyggande filmer i samband med att de summerar 40 år som lärande kanal. Bakom filmerna står tomorro’. Vi presenterade tre olika strategiska vägval och koncept. Utifrån dem har URs helhetsuppdrag ramats in i något de allra flesta kan känna igen sig i. – När barn ställer för svåra frågor till vuxna. Nu rullar filmerna ut på bio, tv, online, radio, print och i sociala medier.

I våras gick UR ut i direkthandling av byrå med uppdraget att synliggöra Utbildningsradions verksamhet och värde och förmedla URs relevans för alla, vuxna som barn. Syftet är att stärka avsändaren för allmänheten med en känslomässig koppling till URs utbud.

Marknadsundersökningar visar att väldigt många tycker att UR är bra för samhället men vi ser att fler behöver stärka sin personliga relation till UR. Med hjälp av tomorro’s filmer vill vi visa på vilket sätt UR är relevant i människors vardag, och att UR ger upplevelser som förändrar


Åsa Lundell, kommunikationschef på UR