Guldyra! Vi kammade hem guld i Svenska designpriset 2016 i kategorin ”Årets reklam print” med kampanjen ”Hej Snippan” för Apoteksgruppen! Motiveringen löd ”För att tabun kring en angelägen fråga förvandlas till förståelse och kunskap”.

Vi är fantastiskt glada för detta pris, det är ett bevis på en lyckad kampanj med genomslag i alla led.

Helena von Matérn, Creative Director.

En viktig kampanj.

Kampanjen driver ämnet om kvinnors hälsa och underliv. Utmaningen låg i att hitta en visuell lösning som fyllde tre viktiga funktioner. Sticka ut hakan, driva försäljning och förmedla ett CSR-samarbete.

Vi förenade två av våra kunder i ett fint samarbete. Apoteksgruppen och FN-förbundet. Att kampanjen bottnade i ett viktigt samhällsfrämjande arbete är en bidragande faktor till kampanjens genomslag.

Svenska Designpriset.

Svenska Designpriset är en tävling i grafisk kommunikation som är öppen för alla. Tävlingen arrangeras av Batteri Kommunikation AB. Vinnarna av Svenska Designpriset får Guldmedaljen och diplomet Svenska Designpriset Guld. Prisutdelningen hölls 20 oktober 2016 där 25 guld och 23 silver delades ut till 218 nominerade bidrag i 23 kategorier.